Voordelen zwanger & sauna

  • Kom volledig tot rust.
  • Je raakt vocht kwijt door de warmte in de saunacabines.
  • Pure ontspanning.
  • Je bloedsomloop wordt gestimuleerd.

Sauna weetjes

  • Luister goed naar je eigen lichaam.
  • Maak enkel gebruik van de sauna's met lage temperaturen.
  • Ga maximaal 10 minuten in de sauna zitten.
  • Zwemmen werkt ontspannend.

Saunaregels

  • Vermijd de infraroodsauna.
  • Maak geen gebruik van de zonnebank.
  • Sla de openbare kruidenbaden over.
  • Afkoelen? Gebruik een afkoelslang of ga onder de douche staan.

De eerste drie maanden van de zwangerschap

Een saunabezoek tijdens de eerste drie maanden van je zwangerschap raden wij af. De hoge temperatuur wisselingen kunnen invloed hebben op de ontwikkeling van de embryo. In de eerste maanden van de zwangerschap maakt de embryo grote ontwikkelingen door.

De laatste 6 weken van de zwangerschap

Wanneer je geen regelmatige saunabezoeker bent raden wij een bezoek af tijdens de laatste weken van de zwangerschap. Mocht je vaker naar de sauna gaan kan je wel een bezoek brengen aan de sauna. Echter, wij raden de warme (kruiden)baden af in verband met eventuele infecties. 

Zwangerschap & Sauna


Ben je zwanger en ga je graag naar de sauna? Je vraagt je dan waarschijnlijk af of je nog steeds naar de sauna kunt gaan. Wij hebben een aantal tips voor je op een rijtje gezet. Als je voor jouw zwangerschap al gewend was om naar de sauna te gaan, dan kan je nog steeds regelmatig een sauna bezoeken. Ben je zwanger en je bent nog niet eerder in een sauna geweest? Wij raden het in dat geval af om naar een sauna toe te gaan. Jouw lichaam is namelijk niet gewend aan de hoge temperaturen en de temperatuurswisselingen.